♥

Alla inlägg under juni 2012

Av Peppe - 18 juni 2012 21:37

 Ja, jag tänkte visa hur jag brukar redigera en vanlig bild i photoshop, så ja c:

1. Öppna en bild i photoshop

  


2. Klicka på förbättra, justera färg och sen färgkurvor

  


3. Nu kommer det upp en liten ruta, då ska du dra upp belysningen och lite sånna saker, fixa med skuggor m.m Det går rätt snabbt och ovanför ser du hela tiden före och efter-bilden

  

4. Nu så klickar di dig till lager, ny och sedan lager

  


5. Efter det så stannar du påd et nya lagret och går till redigera, där du väljer fyll lager.

  


6. Då så ska du klicka ner den grejen efter använd, och välja färg.

  


7 Nu kommer det komma upp en lite färgkarta, där så kan du välja lite färger som du vill att din bild ska ha lite av. Jag tar oranget eftersom det gör den lite varmare, men blått gör den t.ex kallare, grått gråare o.s.v

  


8. Då du tryckt på "ok" så kommer hela bilden bli orange, om du går till opacitet som är vid lagrerna så är det hundra där.

  


9. Den ska du dra ner nästan helt, just nu stannar jag på 10, men om man vill tona ner det så kan man ta runt fem och om man vill ha mer så är det bara att dra upp. Då får bilden en mycket varmare känsla.

  


Så! Nu sparar jag bara och så har jag en fin bild :D Här kommer en före och efter bild

FÖRE

  

EFTER

 

Av Peppe - 14 juni 2012 08:09

Och jo jag har hittatb på det citatet själv faktikst


Jaow (MEN GUD JAG FÅR SLUTA NU)

Ja, jag sitter h'r i soffan och tittar på tv, fast jag tittar inte, min lillasyster och hennes kompis tittar. Hennes kompis har sovit hos oss, och idag ska jag sova hos Sofia :))))))) Jag har kommit fram till att jag känt henne i 6 år men aldrig sovit hos henne, plus att vi varit bästa kompisar alla de 6 åren. DET ÄR JU HELT KNÄPPT. Hon har sovit hos mig, men när jag skulle sova hos henne så blev jag sjuk så jag fick gå hem :( Men idag ska jag i alla fall till henne och sova där och inte bli sjuk och jag är fetd peppad inför det :D Ni kan ignorera mitt försök till franksa i förra inlägget, för jag kan inte franska utan google translate som egentligen inte heller kan franska hjälpte mig.


Btw, jag tänkte köra på att jag st'ller en fråga i varje inlägg, fast jag skriver Q som i fråga på engelska. Låter det bra? Tänkte testa det c:


 

Q: Gillar ni att sova över hos kompisar?

Av Peppe - 13 juni 2012 18:31

  
Av Peppe - 12 juni 2012 20:11

Jao (Gud, jag får sluta säga det)


Imorrn är det skolavslutning! Och nu ska jag inte prata om det dåliga med den, utan det bra :D Kkäaderna ewe

Man har ju nästan alltid vitt på skolavslutningen, eller ljusa färger. Jag ska kära på en viot klänning som slutar lite nedanför knäna, har som lite spetsmänster och komemr från hm :D Jag tror jag kör med några enkla örhängen, ska m¨la naglarna ljusrosa och kanske ett armband, svarta balerinaskor :) Kan kanske lägga upp en bild på det. Dethär är typ första g¨ngen jag bloggar om mode, kommer nog göra det då och då, när jag känner för det c: Kram!


 

Min egengjorda julkallender med mentos, som jag gjorde av tensticksaskar opch tidningar :D

Av Peppe - 11 juni 2012 20:00

Av era komentarer! Fortsätt komentera, ni förstår inte hur glad jag blir :)


Nu sitter jag här med musik på och surfar runt på internet. Jag typ nördar alla snooks låtar, kan de inte återförenas eller något. Så sjukt bra ju!


Kram!




Av Peppe - 11 juni 2012 17:41

Jag kanske också ska börja köra på citat som rubriker, det är ju skitcoolt.


I alla fall, hej :D Idag så har jag varit i skolan, haft det roligt och övat på hur vi ska stå när vi ska få femmornas rosor på alvslutningen som är på onsdag. Vi börjar ju på en annan skola efter sommaren. Man har sett alla femmor, alla år, fått dedär rosorna, och nu är de vi som ska få de. Det är lite sorgligt, men ändå rätt coolt liksom. En annan grej jag tänkte på är hur konstigt det kommer vara att dra bort alla namnlappar på krokarna och lådarna imorrn, lite läskigt ewe Men jag längtar till sommaren, åka till spanien, bada, vara med kompisar och åh vad jag längtar!


 


Liten bild som jag och natalie tog när vi såg en iglokopia, fast vi sket i att det var en kopia och blev överlyckliga och köpte den direkt, iglo har ju varit borta i säkert femtioåtta år (Fem). Instagrambild. 


Kram!

Presentation


Det här är min blogg, om min vardag, foto, mina tankar och musik. Jag hoppas verkligen du vill läsa den, och kanske komentera. Men det är upp till dig om du vill läsa den eller inte, om du läser den så enjoy! :D

Fråga mig

0 besvarade frågor

Headers på beställning!

  Vill du ha en header? Jag gör headers i photoshop, pixlr och picasa, och jag gär efter hur du vill ha de! Skicka bara ett mail till Tjabbatjenahej@gmail.com

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards