♥

Alla inlägg under april 2012

Av Peppe - 13 april 2012 19:55

Byter blogg halvt som halvt

 

Ja, jag har skapat en blogg på blogg.se där jag kommer blogga mer nu, http://heylittlemissmeme.blogg.se/, anledningen är att jag vill se om det är bättre att blogga där. Så ja, jag kommer nog blogga där en del. Fast jag ska ju ha kvar denhär bloggen, för designen är så fin och jag vill kunna blogga här med! Men jag kommer allra mest att blogga på den nya bloggen.

Kram <3

Av Peppe - 13 april 2012 10:55

Tjabba! Jag heter Isabel och jag har gjort hela designen här! Jag har en egen blogg som heter: http://becedasisabel.blogg.se/! Hoppas ni gillade headern som jag gjort på photo shop! Doch blev den lite suddig, har ingen aning varför!   Jaja... Ha en najs dag! /Isabel :)    

Av Peppe - 12 april 2012 14:17

20 dagar med mig


Många bloggar kör ju på sånna, så då tänkte jag, varför inte? Det verkade roligt. Så nu har jag skrivit 20 dagar med mig-lista, den har jag alltså skrivit själv och om du skulle vilja använda den du med så vill jag att du frågar mig, du får säkert men jag vill ändå att du frågar mig :D Det är bara att skriva i dendär fråga-rutan, så svarar jag. Men ja, är ni redo? Nu kommer den :D

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Dag 1- beskriv din familj i en text, hur du vill.


Dag 2- Om du fick göra vad du ville som äldre, bli filmstjärna eller vad som helst, vad skulle du vilja vara då?


Dag 3- En bild som du är riktigt nöjd med.


Dag 4- Ditt roligaste skämt


Dag 5- Din favorritlåt


Dag 6- Besrkiv din framtid som du vill ha den


Dag 7- Vad vill du bli när du blir stor, och varför


Dag 8- En bild som får dig att le


Dag 9- En låt som du hört sedan du var liten


Dag 10- Beskriv dig själv med 3 ord, bara bra saker


Dag 11- En bild på ditt rum


Dag 12- En bild på tre saker som du gillar


Dag 13- Beskriv din drömresa med bild och text


Dag 14- Vad är det första du gör då du kommer hem?


Dag 15- En bild på vad du har på dig


Dag 16- Är det något du längtar till?


Dag 17- Beskriv din dag


Dag 18- Din favoritbok


Dag 19- Om du var tvungen att flytta till ett annat land, vart skulle du vilja flytta och varför?


dag 20- Din drömresa, beskriv den


Av Peppe - 12 april 2012 14:03

Angående designen


Jag vet att den inte är så speciell, rolig eller så. Jag vet att den är enkel, men jag vill ha den så. Det känns onödigt att liksom tvinga sig själv att hitta en fin bild som jag egentligen inte gillar, för jag vill ha en fin blid och en fin färg på bakrunden. Utan jag vill vänta tills jag tagit en bild som jag är riktigt nöjd med. För jag har hellre designen såhär, än någon bild som jag känner att jag måste ha. Jag trivs med min design, jag tycker den är rätt fin.


Men jag kommer lägga in en bild där, då jag hittar en.

Kram   

Av Peppe - 11 april 2012 18:32

Isabels blogg


Isabel har en jättefin blogg, hon uppdaterar ofta, skriver läsvärda inlägg och är en jättegullig tjej! Så jag tycker ni ska ta och kolla den här

------> http://becedasisabel.blogg.se

Jag är i alla fall med i hennes tävling där man kan vinna en länkning i hennes blogg, ni som läser dethär får ju också gärna vara med i den! http://becedasisabel.blogg.se/2012/april/veckans-blogg.html#comment <--- det var inlägget om den.

Kram

Av Peppe - 11 april 2012 18:13

Vem ska få photoshop?


Gissa?

Jag förstår att dethär är svårt.

Det kan ju vara vem som helst i hela universum.

Hela världen.

Men det är såhär.

Att det är ju.

.................

PELLE SVANSLÖS


Nä, men jag tror du har förstått att det är dendär tolvåriga ( Jag skriver alltid att jag är tolv., fast jag är elva, av en reflex liksom, men jag fylle rju tolv i pr så ja)  tjejen med ljust hår som sitter framför datorn och skriver, med andra ord jag. Men erkänn att min humor är grym, va?


Men jag ska få det :DDDDDD Tack så jättemycket pappa    Efter att ha tjatat lite och så, så ska jag få det. Och gissa om jag är glad! Jag är skitglad ewe

För då kan jag göra alla foton dubbelt så fina. Jag ska liksom inte bara ha det för att rita på fotona och hålla på, utan för att göra fotorna finare, i ljuset och så liksom.

Men jag kan bara få det när vi kommer hem, för det tar typ 3 dagar med vårat nätverk här uppe, och mitt tålamod finns typ inte för det. Så jag får det på måndag, typ, jag vet inte, MEN JAG SKA FÅ DET.

Alltså inte dendär dyra för typ 7000, det finns ju många erbjudanden som gör att man får det mycket billigare.


Så nu har jag nördat fotobloggar, varit lite smått ledsen för att laddaren till kameran är borta, åkt skidor fram till tre med kompisar (Det blev äntligen sol :D), längtat efter att fota, ätit pizza och haft det mysigt   Men imorrn åker vi hem, själva för första gången med flyg, så möter mamma upp oss hemma :D

Kram på er   

Av Peppe - 9 april 2012 18:43

Skidor och skratt


Vi åkte skidor fram till ett idag, hade jöätemysigt. Men mycket skratatde jag och min kära syster också. Våran humor är så skön, eller det är ingen humor, det är bara flams. Det var en sak som fick oss att skratta extra mycket, och det var när hon ramlade, jag tänkte berätta det i en lite historia.


De gled ner för backen, och snötecket var faktiskt rätt tjockt. De hade startat en liten kulllek, och jagade varandra samtidigt som de åkte. Men så skulle ena flickan åka rakt frammåt, fast det hon inte tänkte på var att snön var väldigt tjock, och så plötsligt, så låg hon i snön, med ena skidan bredvid sig och snö över hela kroppen. Det såg ut som att hon hade stått i en ducsh som ducshade snö, för hela hon hade snö över sig. Flickan bakom kunde inte låta bli att fnittra till och åka fram till henne.

"Är du död?" flinade hon svagt.

Den lilla flickan skrattade till, de var som sagt jätteflamsiga, så de skratatde lite hela tiden.

Så åkte den andra flickan fram till henne. Lilla flickan reste sig upp och försökte få på sig andra skidan. Så tänkte den stora flickan hjälpa henne lite, böjde sig ner, men så låg även hon på marken. Båda började skratta, jättemycket.
"Duktig jag är på det här" skrattade den stora flickan.

"Mm, jag vet" skrattade den lilla flickan tillbaka.


Efter att ha försökt ett tag, så bestämde de att de skratatde för mycket för att kunna koncentrera sig, och fick därför inte på skidan. Så den stora flickan tog besstämmt skidan, pratade lite med den (?), och den andra flickan tog bestämmt tag i sina stavar och åkte skrattandes ner på en skida. Så kom de enr till slutet av backen, och såg då sin pappa som just skulle ta sig upp och kolla vad som egentligen hade hänt (För det hade tagit ett tag) Och så fick de på den, åkte ner och fortsatte med kullleken.


-----------------------------


det är jättesvårt att beskriva hur roligt det var, och jag ahde ingen ork till att skriva det detaljerat och bra, men  ja :D

Kram

Av Peppe - 9 april 2012 17:59


bilder



För er som inte har en iphone, eller instagram, så gå in på http://pixlr.com. Man kan göra nästan precis samma effekter som på instagram, och bilderna blev rätt coola. Dehär bilderna har jag fixat´, och jag blev hyfsat nöjd över resultatet.

Presentation


Det här är min blogg, om min vardag, foto, mina tankar och musik. Jag hoppas verkligen du vill läsa den, och kanske komentera. Men det är upp till dig om du vill läsa den eller inte, om du läser den så enjoy! :D

Fråga mig

0 besvarade frågor

Headers på beställning!

  Vill du ha en header? Jag gör headers i photoshop, pixlr och picasa, och jag gär efter hur du vill ha de! Skicka bara ett mail till Tjabbatjenahej@gmail.com

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards